2023. szeptember 21., csütörtök

Negyvennyolcadik fejezet

Viki

Káosz, és rettegés.

Az egyik pillanatban egy zsúfolt klubban voltam egy férfival, aztán egy terepjáróban tértem magamhoz. Megkötözve, egy fegyverrel sakkban tartva. Csak villanásokra emlékszem, lövések zajára.

- Nincs semmi baj! – Zsolti vett az ölébe. Görcsösen kapaszkodtam belé. 

- Tomi! Tomi! – zokogtam arcomat a vállába fúrva. 

- Zsolti!

A hangra megfordultam. Tomi állt nem messze tőlem. Elindultam felé, de elhagyott az erőm. Arccal előre zuhantam. 

Kinyitottam a szemem, de azonnal vissza is csuktam. Bántotta a vakító fény. Egyenletes csipogást hallottam, odafordulva megállapítottam, hogy korházban fekszem. Az egész testem sajgott a fájdalomtól. A fejemben örvényként kavarogtak az éjszaka eseményei.

Összerándultam, mikor kinyílt az ajtó.

- Zsolti! – a hangom olyan volt, akár a smirgli.

- Szia! – Még mindig ugyan azt a ruhát viselte, mint a bevetésen. Segített felülni, és innom pár korty vizet.

- Össze vagyok zavarodva. – feleltem őszintén. – Annyira… - könnyekben törtem ki. Éreztem, hogy az ágy besüpped, mikor Zsolti leült. Hozzábújtam, és próbáltam mélyeket lélegezni.

- Már vége, nincs semmi baj! – súgta. – Biztonságban vagy!

- Mi történt? Hol van Tomi? – toltam el magamtól.

- Az a helyzet, hogy…

Megint kinyílt az ajtó, ezúttal Tomi sétált be rajta. 

- Most, jobb lesz, ha magatokra hagylak! – Zsolti megpuszilta a hajamat, majd kisétált.

Csend telepedett ránk, ami nem volt éppen kellemes. 

- Golyóálló mellény? – akaratom ellenére, éreztem, hogy egy apró izom megrándul a szám sarkában. – Csak te lehetsz ennyire őrült. – csóváltam a fejem.

- De bevált. – a mosolya üresnek tűnt. – Annyira sajnálom Viki! Bárcsak jobban figyeltem volna rád.

- Értékelem az aggodalmat, de az őszinteséget még inkább.

A vonásai megkeményedtek.

- Láttam a felvételt. Te lőtted le anyámat. – megremegett a hangom, de szilárdan elhatároztam, hogy nem fogok sírni.

- Kicsúszott a kezemből az irányítás. Elszabadult a pokol, nem láttam tisztán hová célzok.

- Mentegeted magad? – förmedtem rá. 

- El akartam mondani, de…

- Szeretlek Tomi! – tört ki belőlem, mire tett felém egy tétova lépést. – De nem tudok egy gyilkossal együtt élni. – vettem egy mély levegőt, a tekintetem a paplanra fordítottam. Elviselhetetlen volt a barátom arcán tükröződő kifejezés. – Tűnj el az életemből! – éreztem, hogy legördül egy forró könnycsepp.

- Viki!

- Fel kell szívódnod, mielőtt apám megtalál! Kétlem, hogy ő életben hagyna.

- Zsolti vigyázni fog rád. 

Amint becsukódott utána az ajtó, kitört belőlem az eddig elfojtott zokogás. Lassan, könnyekben fuldokolva álomba merültem. 

Tomi

Az a rohadék, még utoljára keresztbetett! Miért is hittem, hogy jobb lesz ezután?

Lassú léptekkel sétáltam vissza a kórterembe, ahol Gábor és Zsolti vártak.

- Az orvos azt mondja, hazamehetsz.

Némán biccentettem az ügyvéd felé, majd lerogytam az ágyra.

- Kidobott. – szúrós szemekkel néztem fel az előttem álló fiatal rendőrre. Valahogy nem volt ínyemre, a tényszerű megállapítás.

- De hát miért? – ha lehet Gábor kérdése, még inkább kiborított. 

- Ha jól emlékszem, azt mondtad, hogy senki nem férhet hozzá az aktámhoz.

- Ez így is van.

- De valaki mégis eljuttatta az öt évvel ezelőtti tárgyalásról készült videót Vikinek. – igyekezetem elfojtani a dühömet.

- Valószínűleg ugyanaz nyúlta le az aktát, aki Gödöllőn is elárult minket. – vonta le a következtetést Zsolti. - Most mit fogsz csinálni?

- Nem tudom. Kell egy kis idő, amíg kitalálom, hogyan tovább. Egy biztos, Vikit nem fogom keresni.

- Feladod?

Élesen néztem Gáborra: - Soha. De – még ha nehezemre is esik, - elfogadom a döntését. Na, jó! Mondjuk azt inkább, hogy beletörődöm. – sóhajtottam. – Kezdettől fogva tudtam, hogy előbb, vagy utóbb kiderül a titkom. Nem is számítottam másra.

Miután megkaptam az orvosi papírokat, Gábor hazavitt. A csend sosem volt még ennyire hangos. Túl sok minden kavargott bennem. Addig játszottam vissza az eseményeket, amíg le nem győzött a kimerültség.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése