2023. szeptember 24., vasárnap

Hatvankilencedik fejezet

 Viki

- Valami baj van? – apu érintésére összerezzentem. Ahogy rá néztem, harag nyomait kerestem az arcán.

- Tomi magához tért. El kell mennem a korházba. – hadartam, majd hirtelen észbe kaptam. – Sajnálom. – ha azt mondom bűnbánatot éreztem, enyhe kifejezés.

- Ugyan, nincs mit! Elviszlek.

- Rendben.

- Nem akarom! – torpantam meg hirtelen a folyosón, pár méterre a férjem szobájától. Ha apu nincs mellettem, minden szó nélkül visszafordultam volna.

- Nyugodj meg! – vigasztalt, úgy mintha még mindig kislány lennék. A nyakába kapaszkodtam, remélve, hogy erőt meríthetek a közelségéből.

- Attól félek, elhagy. – öntöttem szavakba a legnagyobb félelmemet.

- Bármi is történt, tudom, hogy szeret téged. – emelte fel az állam, de kerültem a tekintetét. 

- Csak azért mondod, ezt, mert a lányod vagyok. – válaszoltam fanyarul, majd hatalmasat sóhajtva az ajtó felé indultam, majd kopogás nélkül, kissé félve nyitottam be rajta. Cseppet sem lepődtem meg a látványon, ami a belépve fogadott. Tomi az ágyban fekve, elmélyülten rajzolt. Ezek szerint valaki beelőzött, és elhozta a rajz cuccait. 

- Szia! – a félelmem a hangomon is észrevehető volt. Legszívesebben kiszaladtam volna a folyosóra.

- Szia.

Lassan leültem az egyik ágy melletti székre, és vártam, hogy mondjon valami mást is, de helyette az arcomat fürkészte. Egy részem azt várta, dühöngve nekem ugrik, kiadva minden haragját.

- Gyönyörű! – törtem meg a kínos csendet a rajza felé biccentve.

- Ez villant be legelőször, mikor felébredtem. Nóci mosolya. A lányomé. 

Az utolsó szóra rákaptam a tekintem. – Bárcsak visszacsinálhatnám az egészet. Hiába minden, nincs mentség arra, amit tettem.  Minden egyes nap bánom, de elhiszed, ha azt mondom, téged szeretlek? – az ujjaim görcsösen markolták a szék szélét. Féltem, ha enyhítek a szorításomon, elerednek a könnyeim.

- Viki, én… - a következő pillanatban kivágódott az ajtó, és Zsolti viharzott be rajta, szó szerint. Az arca feldúlt volt. Rossz érzésem támadt.

- Nóra?

- Nem. – felelte zavartan, mintha most esett volna le neki, hogy ott vagyunk a szobában. – Ő jól van. Másról lenne szó, de talán jobb lenne, ha később visszajönnék.

- Ne szórakozz! – mordultam rá. - Idejössz, elhinted, hogy baj van, aztán lelépsz. Mond el mi történt, de most rögtön! – váratlan kitörésem szemmel láthatóan egyáltalán nem zökkentette ki béketűréséből a férfit. Helyette elővette a higgadtabb, és kisé hivatalosabb énjét, amelyet eddig csak munkája közben volt alkalmam látni.

- Minden jel arra mutat, hogy a képek küldője, és a lányod apja ugyanaz a személy. Az elmondásod alapján elkészült a fantomkép, amit lefuttattunk az adatbázisban.

- Találtatok valamit? – a férjem feszült hangja egy ketyegő bombát juttatott eszembe, ami bármelyik pillanatban robbanhat. Összeszorított szemekkel vártam, hogy bekövetkezzen a nagy, bumm. 

- Igen. Szeretném azt mondani, hogy az eredmények tévesek, mert a rendszerünk régi, de sajnos ennek épp az ellenkezője igaz.

- Neményi!

Az említett, úgy nézett ránk, mintha a kivégzésére készülne. Kedvem lett volna felpattanni, és addig rázni, míg ki nem nyögi a választ.

- A kép alapján… az illető, akit keresünk, Deák Miklós.

Apró sikkantás tört fel belőlem. A szobában teljesen megfagyott a levegő. A fiatal rendőr bűnbánóan meredt maga elé, mintha az egészről ő tehetne. A tekintetét látva, félő volt, hogy Tomi a sokktól esetleg ismét kómába zuhan.

- Ez biztos? – a hangom meglepően szilárdnak tűnt, pedig nem éreztem mást, csak ürességet. Mintha lebegnék, és az összes érzékszervem kikapcsolt volna.

- Kilencvenszázalékos egyezés. Egészen biztos.

- Azt ki lehet deríteni, hogy az országban van-e még?

- Nehezen, tekintve, hogy Vincét meddig kergettük. – ismerte be kelletlenül, majd a hajába túrt. Ebből az egyszerű gesztusból könnyen kitaláltam, jobban feldúlta az eset, mint mutatja. Gyakran csinálta ezt, ha zaklatott vagy dühös volt, de nem akarta, hogy a szerettei rájöjjenek.

- Téged akar. – Tomi hangja felért egy szívbe szúrt tőrrel.

- Tudom, vagy talán a babát. Elvégre ő a vérszerinti apja. Jogilag az övé a kicsi. – a férjem megvetően mordult egyet, de nem figyeltem rá.

- Szerinted egy ilyen szemét, mint a bátyám ad majd a törvény szavára?

- Nem szívesen ismerem be, de a férjednek igaza van.  – a jelek szerint Zsolti ismét magára talált. – Bármit megtesz, hogy elérje a célját. 

- Mi a terved?

Az a pillantás, amit a férjem és a rendőr váltottak, semmi jót nem ígért rám nézve, ebben biztos voltam.

- Házi őrizet.

- Egy nagy francokat! – ugrottam fel, de olyan hévvel, hogy a szék hatalmasat csattant a padlón.

- Ez a legjobb megoldás. Nálunk maradsz, amíg el nem kapjuk az a szemetet.

- És én? – ahogy a férjemre kaptam a tekintetem akaratlanul is egy durcás kisgyerek képe jelent meg előttem, aki attól fél, kihagyják a nagy balhéból.

- Te segíteni fogsz nekem. Jobb, ha szem előtt vagy, úgy legalább kevesebb az esélye annak, hogy önfejűen magánakcióba kezdesz.

- Be akarsz zárni a házadba, amíg veszélynek teszed ki a férjemet?! – tisztában volta azzal, hogy egy korterem kellős közepén ordibálok, a pillanat hevében mégsem érdekelt.

- Így a legjobb mindenkinek. – próbált békíteni Zsolti.

- De…

- Hallgass rá Viki.  – Tomi hirtelen fáradtnak tűnt. Egy pillanatra elöntött a kétségbeesés, hogy romlik az állapota. – Nekem is jót tenne, ha egy kicsit távol lennék tőled.

Mintha leforráztak volna. A bennem lobogó harag pillanatok alatt semmivé lett. Csak álltam megsemmisülten. Éreztem, ahogy kezd összeszorulni a mellkasom. Öles léptekkel átszeltem a szobát, kerülve a két férfi tekintetét. Amint kiértem tettem pár lépést, majd lekuporodtam a fal mellé, és a térdemet átkulcsolva ültem. Vártam a könnyeket, de semmi sem történt. Tulajdonképpen valahol a lelkem mélyén, erre számítottam. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése