2023. szeptember 24., vasárnap

Hetvenkettedik fejezet

Viki

- Most hogyan tovább? – pillantottam körbe a társaságon. Kezdett az agyamra menni a tétlenség.

- Te azon leszel, hogy normálisan kipihend magad. – pillantott rám szigorúan Zsolti, majd eltűnt a gyerekszobában.

- A lányomnál reklamálj, mert nyűgös, és egyszerűen képtelen vagyok megnyugtatni. – szóltam utána.

- Talán…

- Tudom, hogy érzi a feszültséget. – vágtam Gábor szavába, talán keményebben, mint szerettem volna.

- Hidd el, ha tétlenül kéne ülnöd, te sem lennél nyugodt. Tomi hogy van?

- Ha vigasztal, nem jobban nálad. Azt hiszem, saját magával viaskodik. – Nem tehettem róla, de prüszkölve felnevettem, mert az agyam rejtett zugából bevillant egy jelenet a Két Toronyból, Smeagol kontra Gollam.

- Na, az én munkám ezennel véget ért. – sóhajtott, majd lassan feltápászkodott. – Bevackolom magam az irodába egy halom akta társaságában.

- Hmm, vonzó! – jegyeztem meg tréfásan, mire egy rosszalló pillantást kaptam válaszul. – Meg tennél nekem valamit? El tudnál nézni a bolt környékére? Mióta ide költöztem zárva a hely. Csak tudni szeretném, minden rendben van e.

- Majd szólok, mire jutottam.

Zsolti

A szoba ajtajából figyeltem Viki arcát, és rájöttem, igaza volt, mikor azt vágta a fejemhez, hogy rabként kezelem. Szinte sóvárogva figyelte, ahogy az ügyvéd kilép a lakásból. Elszégyelltem magam.

- Sajnálom! – léptem oda hozzá.

- Micsodát?

- Igazad volt, rabként kezellek. Túlzásba vittem, az őrző-védő szerepét.

- Hát igen. – sóhajtott, majd várakozón tekintett rám. – Mi a terved?

- Miért lenne tervem? – tártam szét a karom. Bolondnak nézel? Kérdezte a tekintete. – Nyisd meg a kávézót.

- Tomi kiakad, ha megtudja.

- És, ha rendőrként utasítalak rá?

- Akkor még inkább. Ugyanúgy rá van kattanva erre a védelem dologra, mint te. Mit forgatsz a fejedben? – szegezte nekem a kérdést. Az egész testbeszéde nyilvánvalóvá tette, jobb, ha önként és dalolva adom elő a történetet. Amúgy is ismertem már annyira, hogy tudjam, ha valakiből ki akar szedni valamit, előbb vagy utóbb sikerrel jár.

- Ne borulj ki! – kezdtem.

- Szóval csalinak akarsz használni. – elkerekedett a szemem. 

- Basszus, ennyire kiszámítható lennék!

- Nem, csak ilyesmire gondoltam én is. Szerintem jobb, ha mi csalogatjuk elő Mikit, mint hogy ő bukkan fel hirtelen.

- Esküszöm, ha meguntad az anyaszerepet, egy szavadba kerül, és beajánllak rendőrnek.

- Ah! – legyintett mosolyogva. – Szóval, mi a terv várok, míg felbukkan az az állat, és aztán?

- Én mindenképpen szóra bírom Angéla férjét, függetlenül attól, a nő mit derít ki.

- És ha az ipse nem beszél?

- Hidd el Viki, elérem, hogy csicseregjem. – nem kellett bővebben kifejtenem, a szavaim nem sok jót ígértek. – Tomi miatt ne fájjon a fejed, majd leszerelem.

- És Nóci?

- Ha nem vetted volna észre, a keresztanyja, egy rendőrrel él együtt.

- De terhes! – bukott ki belőlem.

- Ne becsülj le egy kismamát. Olyanok akár az anyatigrisek. Mellesleg valaki mindig figyelni fogja a házat, és ha bármi baj lenne azonnal itt az erősítés.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése