2023. szeptember 21., csütörtök

Huszonnyolcadik fejezet

 Viki

- Ne félj, nem bántalak! – mondta bársonyos hangján a férfi.

- Mit keres itt? – kérdeztem összeszorított fogakkal, s közben lesétáltam a lépcsőn. A lábaim mintha ólomból lettek volna.

- Nem vásárolhatok könyvet? – fordult felém csodálkozó arckifejezéssel.

- Tudom, hogy nem véletlenül jött ebbe a boltba. – reméltem nem veszi észre rajtam, mennyire remeg a hangom.

- Ami azt illeti, beszélni szerettem volna veled. – leült az egyik székre, és úgy nézett körbe, mintha az övé lenne az egész bolt. Egy éhes ragadozóra emlékeztetett.

- Semmi közöm magához! – válaszoltam ingerülten. Fogalmam sem volt, honnan vettem a bátorságot, hogy így viselkedjek.

- Ez igaz, viszont Tomihoz elég sok közöd van. Vedd rá, hogy újra nekem dolgozzon.

- Soha!

A férfi szeme haragosan megvillant. 

- A helyedben alaposan mérlegelném a helyzetet, s csak azután válaszolnék. – Vince hangja még mindig ijesztően nyugodt marad. – Van veszteni valód, nem is kevés.

Megkellett kapaszkodnom a korlátban, mert éreztem, hogy a lábaim felmondják a szolgálatot.

- Tudod Viki, nagyon meggyőző tudok lenni, de sajnos a módszereim nem mindig törvényesek. Nem szívesen bántanék ártatlanokat, de ha kell, megteszem. Egy hetet kapsz. Ha Tomi nem jelentkezik nálam Keddig, kénytelen leszek megszegni ezt a szabályt.

Amint a férfi kisétált, lerogytam a lépcsőre, és kitört belőlem a zokogás.

Otthon egy üzenet várt aputól, miszerint Zsuzsinál tölti az éjszakát. Képtelen lettem volna elviselni, hogy egyedül kell töltenem az estét.

- Helló Viki szívem! – a barátom vidám hangjától, megint hatalmába kerített a sírás. Minden erőmmel azon voltam, hogy visszatartsam, de egy két hüppögés felszakadt belőlem.

- Mi történt?

- Gyere fel hozzám – szipogtam – nem akarok egyedül lenni!

- Viki…

- Majd elmondom, de kérlek, siess!

Hidegvízzel megmostam az arcom, hogy egy kicsit lenyugodjak, aztán átöltöztem valami kényelmesebb ruhába. Amíg vártam bekapcsoltam a rádiót, hogy kevésbé érezzem egyedül magam.

Félóra múlva megszólalt a csengő. Amint megláttam Tomit, elöntött a megkönnyebbülés. Remegő kézzel nyitottam ki a kaput, aztán a nyakába vetettem magam.

- Mi történt? – Megpróbált eltolni magától, de olyan erősen kapaszkodtam belé, ahogy csak bírtam. Mélyen belélegeztem az illatát, ez segített valamelyest leküzdeni az újra feltörni készülő zokogást.

- Vince bent járt ma a boltban. – ekkor már percek óta csendben feküdtünk az ágyamon összebújva.

- Bántott téged? – Tomi eddig gyengéden ölelő karjai egy pillanat alatt megfeszültek.  Vettem egy mély lélegzetet, aztán folytattam:

- Azt mondta, ha nem tudlak rávenni egy héten belül, hogy menj vissza hozzá, bántani fogja a szeretteimet. – megfordultam, hogy lássam az arcát, de képtelen voltam bármit is leolvasni róla. Hirtelen lemászott az ágyról, és kisétált a szobából. Egy ideig vártam, hogy visszajön, de nem tette. Végül erőt vettem magamon és utána indultam. Az udvaron találtam meg.

Még akkor sem mozdult, mikor hátulról átöleltem a derekát.

- Kérlek, mondj már valamit! – megőrjített a hallgatása, hogy fogalmam sem volt arról, mi zajlik a fejében.

- Nem lett volna szabd, újra elmennem a kávézóba.

- Micsoda?

- Ha nem ismerkedtünk volna, meg, most biztonságban lennél. Tönkretettem az életedet. – szembefordultam vele.

- Ezt nem mondhatod komolyan! Tudom, hogy nem véletlenül találkoztunk.

- Hagyd már ezt a süket dumát! – kiáltott rám, mire önkéntelenül is hátráltam egy lépést. – Azt reméltem, ha kijövök a börtönből, más ember lehetek, de tévedtem. Ha az ember egyszer belekerül ebbe a világba, többé nem tud kiszállni.

- Nagyon kérlek, ne mondj ilyeneket! – éreztem, hogy könnyek futják el a szememet. – Erről az egészről kizárólag Vince tehet, mert egy szemétláda. Kell, hogy legyen valami megoldás!

- Van is. Ha újra közéjük állok.

- Nem teheted! – könyörögve néztem rá, de úgy éreztem magam, mintha a falnak beszélnék. – Olyan lenne, nekem, mintha meghalnál.

- Talán ez is lesz a legjobb, ha örökre eltűnök az életedből.

Nem tudom honnan vettem a bátorságot, hogy megüssem, de megtettem.

- Ne merészelj még egyszer ilyet mondani! – üvöltöttem, s közben egy dühös mozdulattal letöröltem a könnyeimet.

- Bárhogy is lesz, valakit el fogsz veszíteni. – ez a mondat, és a belőle áradó reménytelenség felért egy szívbeszúrt tőrrel.

- Nem kérheted, hogy válasszak a szeretteim közül!

- Pedig ezt kell tenned, még ha fáj is.

- Képtelen lennék rá! – sírtam, mire szorosan a karjába zárt, és addig ott tartott, amíg le nem nyugodtam. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése