2017. november 19., vasárnap

Zakály Viki



Viki volt olyan kedves, hogy válaszolt néhány kérdésemre. Fogadjátok szeretettel!

Mit éreztél, miközben megírtad a Szívritmuszavart?
Leginkább semmit, mert csak írtam és írtam, nem is igazán volt időm gondolkozni közben. De miután végeztem velem, sok érzés kavargott bennem, de egy erősebb volt mindnél: a nyugalom érzése.

 A blogodon sok vers és novella is olvasható. Gondoltál már rá, hogy egy kötetbe gyűjtöd és kiadod őket?
Én elsősorban írónak tartom magam, a prózában mozgok otthonosabban és szeretnék is abban maradni. Így versek maradnak csak a regényeimben. De a novellázás továbbra is érdekel, mert ezt a műfajt mindig is kedveltem és nagyon sokszor érzem azt, hogy szívesen kezdek bele egy újabba.

A Hanna Örökben egy másik, Hanna számára fontos férfi, Andrej is feltűnik. Mesélsz róla egy kicsit bővebben?
Andrej egy mellékszereplő, akit én találtam ki. A valóságban nem létezik, csupán azért írtam a történetbe, hogy legyen Ádámnak egy ellenpólusa.

Akadt már olyan olvasód, aki kényes kérdést tett fel a regényeiddel kapcsolatban?
Voltak már meglepő vagy a magánéletemet firtató kérdések, de kényes még nem volt, maximum olyan, amire nehezen tudtam válaszolni, mert én magam sem voltam tisztában az érzéseimmel.

Számítottál rá, hogy ekkora sikere lesz a történeteidnek?
Nem számítottam. Én csak le akartam írni egy szerelem történetét, ami sikerült is, minden további már csak ajándék nekem.

Mit jelent számodra az írás? 
Nagyon sokat. Sokáig kerestem magamat és azt, hogy mi értelme volt ennek vagy annak az életemben. Az írással sok minden értelmet nyert és nyer is a mai napig.

Dolgozol jelenleg valamin?
Igen, jelenleg is írok, de erről még nem szeretnék beszélni, mert még nagyon kezdeti szakaszban van a történet.

Te szerkesztetted Rácz-Stefán Tibor könyvét. Hogy tetszett a szerkesztői munka?
Nagyon élveztem, mert ez számomra egy teljesen ismeretlen terep volt korábban. Sosem álltam még a másik oldalon és egészen új megvilágításba került így számomra a szerkesztői munka. Nem lehet összehasonlítani az írói munkával, annál összetettebb és nehezebb is sokszor. Tibivel jó volt együtt dolgozni és szerettem a regényt szerkeszteni, olvasni, mert nagyon is aktuális témát dolgoz fel, ami engem is érdekel. Szerintem a mondanivalójának minden mai fiatalhoz el kellene jutnia.

Ha jól tudom a Hanna Örök nagyobb részt kitalált, de mégis mondanál egy részletet ami igaz? 
Igen, jól tudod. Ha említenem kell egy ilyent, akkor például az igaz, hogy a nagypapámnak a mellkasa jobb oldalán dobogott a szíve.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése