2017. november 22., szerda

Minden Összedől háttér 2

  Sokáig keringett bennem a gondolat, hogy megpróbálkozom valamilyen Belnay novellával. Kíváncsi voltam milyen élete lehetett, miken ment keresztül, míg az lett belőle aki. A karakterét egyetlen mondat inspirálta: Az igazi bűnözők öltönyben és nyakkendőben járnak.

 A Viki-Tomi- Zsolti háromszög nem tudatosan jött. Igazából kerülni akartam, mert féltem akadnak olyanok, akik azt mondják rá, Twilight szaga van.
Zsolti sosem próbálta erőszakosan tönkretenni Tomiék kapcsolatát, egy ponton belátta, Viki mindennek  ellenére  Tomit szerette, hát inkább félre állt.

 Minden olyan jelenetet imádtam, mikor Tomi és Zsolti beszélgettek, de végleg akkor zárta magát a szívembe a rendőr srác mikor Tomi megígértette vele, minden körülmények között vigyáz Vikire, ha ő már nem teheti. Ez a jelenet egyik nagy kedvencem lett, évek múltán is emlékszem rá. A karaktereim alakították, én csak néző voltam.
Mivel a szívemhez nőtt a rendőr rosszul esett volna, ha magányos marad, így egy hirtelen ötlet következményeként mellé adtam Krisztit.

 Emlékeztek Krisztire ? A vele történő első találkozást a Micsoda Nő ihlette, mikor Julia Roberts ruhát vásárolna, de kiutálják az üzletből.

  A történetnek eredetileg Tomi halálával kellett volna véget érnie, mikor Belnay-t is elkapják, de nem voltam kibékülve a döntésemmel (befejezetlennek éreztem a történetet), szóval, ami onnantól következik mindenféle vázlat nélkül egyenesen a laptopba került.

Vázlat mániám van, mindenről írok egyet, és akad rá példa, hogy még a vázlatot is átírom. Általában a történetek először papírra kerülnek, s eljutok bennük egy bizonyos pontig, csak utána számítógépbe.
 Ez időigényes megoldás, mégis biztonságérzetet ad, és legalább többször átolvashatom a szöveget, mindig csiszolva rajta egy keveset.

 A piactéri könyvesbolt a valóságban is létezik, jártam is oda sokat, bár nem dolgozni, csak olvasni. (igen a tulajnak itt sincs fogalma arról hol kötött ki a boltjával együtt).

A munkacíme Életem története volt. Ez a mondat egyik kedvenc könyvemben ( Sarah Dessen Figyelj rám!) hangzik el, de végül le kellett cserélnem,  mert nem találtam elég figyelem felkeltőnek. A végleges megoldás hónapokig váratott magára, azt hittem sosem találom meg.
Muri Enikő Mikor Minden Összedől című dalára véletlenül akadtam rá, és amint meghallgattam, tudtam, hogy ezt kerestem!

  Külföldön nagy divat, hogy a könyvekhez trailereket készítenek. Nagy álmom, hogy egyszer ehhez a történethez is készüljön egy néhány perces kis videó.

Mikor még a kéziraton dolgoztam csúnyán elírtam egy mondatot, amire már nem emlékszem csak az ominózus kifejezésre: hős kávé!
 Valószínűleg hűs kávé lett volna, de ez sem stimmelt, mert a jelenetben éppen esett a hó….ezt már sosem tudjuk meg. Talán azért lett hős mert írás közben Nickelback Hero című számát hallgattam. A barátnőim körében szállóigévé vált a mondat Igyunk egy hős kávét!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése