2017. november 20., hétfő

Rácz-Stefán Tibor Fogadj el!

Egy számomra ismét nem egyszerű, de nagyszerű könyvről mesélek nektek.



RÁCZ-STEFÁN TIBOR

 FOGADJ EL!


Fülszöveg
Petra, a szegény vidéki lány elit gimnáziumba kerül, és hazudik, hogy ne lógjon ki gazdag társai közül. Szeretettel befogadják, barátokat szerez, egy fiú is tetszik neki, de vajon mi lesz, ha kiderül az igazság? Mit tesznek vele ezek a barátok? Túl lehet-e élni a bosszút, az iskolai megalázásokat? 
Dávidnak is van egy sötét titka, a lányok nem izgatják, de a szívét nagyon is megdobogtatja Áron, a jóképű padtársa, aki pontosan tudja ezt, és gonoszkodva ki is használja. A két barát szerelemmel, árulással és szenvedéllyel teli útja döbbenetes eseménybe torkoll. 

Van egy pont, amikor már nincs tovább. Van egy pont, ahol a szerelem már fáj. 
Az olvasók szavazatai alapján a regény a 2013. évi Aranymosás Public Star könyve.

Azt hiszem, eddig még sosem agyaltam könyvön, hogy meg merjem e venni, vagy sem. Szokástól eltérően itt nem az árával akadt problémám, hanem magával a történettel. Fülszöveg alapján egyszerre lettem borzasztóan kíváncsi, de féltem is, mert tudtam kemény történet, biztosan rányomja a bélyegét a hangulatomra.
Mint kiderült a tartalomból, két szálon fut a történet.
Dávid a jómódú meleg srác, aki azzal küzd mihez kezdjen másságával, hogyan tartsa titokban azt. Imádtam a karakterét, nem találtam kivetnivalót benne. Egyáltalán nem problémáztam a nemi beállítottságán, bár kicsit furcsa volt eleinte olvasni róla, de megbirkóztam vele, és örültem, amiért Áron nem hagyta viszonzatlanul az érzelmeit. ( Oké, ez elmenne spoilernek de nem olyan súlyos).
Másik vonalunk Petra, a szegény de keményen tanuló falusi lány, akinek álma, hogy bekerüljön a Szép Remények elit gimnáziumba. Ritkán mondom ezt, de bármennyire is próbálkoztam, nem tudtam megkedvelni a karaktert, csak sajnálatot érezem iránta. Elejétől fogva úgy gondolja ez az iskola számára az egyetlen lehetőség, nem akar a helyi gyertya gyárban dolgozni. Ezzel a hozzáállással nincs semmi baj, viszont az iskolán belüli viselkedésével nem értek egyet. 
Hazudik, mint a vízfolyás, mert azt hiszi, ha bevallja hogy ösztöndíjas kiközösítik, holott éppen a hazugságaival teszi pokollá az életét, illetve, mikor egy véletlen folytán lelepleződik. ( Na ez itt még zseniális megoldás volt szerintem, ahogyan a szerző megoldotta). Amint ez megtörtént az osztálytársai bosszúhadjáratba kezdenek, míg egyszer csak megszületik a videó (nem fejtem ki miféle, de ledöbbentem rajta az biztos).
Eddig nem került szóba Perta anyja. Kezdettől fogva félti a lányát az elit iskolától, mert szerinte nem lesz képes beilleszkedni, mert a többiekkel ellentétben egy szegény falusi lány. Hát ezzel a gondolattal nem is akadt problémám, betudtam szülői féltésnek. De amint Petra élete maga lett a pokol nem hogy mellé állt volna, teljes mértékben magára hagyta, és csak azt volt képes hangoztatni, hogy " én előre megmondtam, hogy ez lesz". Képtelen vagyok szavakba önteni, mennyire dühített a viselkedése. Viszont a szerző remekül szembe állította egymással a "városi" és a "vidéki" gondolkodásmódot, világot Például az elején mikor Petrának viszi a postás az értesítőt az iskoláról, a levél már fel van bontva. És volt egy jelenet, mikor a rendőrségre kellett mennie az anyjával, és ott találkoztak egy osztálytársával, és annak anyával. A lány itt kifejti hogy mennyire szégyelli a mellette álló nőt, hiszen míg a másik elegánsan van felöltözve, az ő anyja melegítőt visel. Persze miután nyilvánosságra kerül a videó, az egész falu elfordul a lánytól, és többé már nem az lesz, aki sokat tett a közösségért, hanem az, aki szégyent hozott rájuk, az anyjára és az iskolára.
Ha már itt tartunk, Szép Remények. Az egész iskola, mintha Amerikából került volna ide, főleg az egyenruha miatt ( azt hiszem nálunk nincsenek olyan helyek ahol kötelező a viselése). Ami a nevét illeti mire a történet végére értem, azt hiszem csak akkor értettem meg miért lett az a neve ami. Hiszen a gimitől mindenki szép élményeket vár, reménnyel telve lépünk be az intézet kapuján, hogy de jó lesz itt nekünk....
Furcsa volt egy ilyen történetet magyar környezetben olvasni, viszont a hírekben sokszor hallottam már hasonló esetről. Ilyenkor mindig arra gondoltam, te jó isten mi vehette rá azt az embert, hogy ilyesmit tegyen, már kapisgálom.
Azt hiszem az egész szörnyűség elkerülhető lett volna, ha bárki Petra mellé áll. Talán csak most értettem meg igazán, mennyire fontosak a barátok.

Ahogy láthattátok nem könnyű történet, és bizony olvasás után is előfordulhat, hogy a hatása alá kerülsz, viszont aki szereti a meredekebb sztorikat annak mindenképpen ajánlom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése