2017. november 19., vasárnap

A.O.Esther

Ezúttal A.O.Estherrel a Frigg rokkája sorozat szerzőjével készítettem interjút, fogadjátok szeretettel!


1. Mióta írsz regényeket?
2012-ben, a második babánkkal, Izabellával voltam várandós, amikor megírtam az Elveszett lelkeket. A kötet abban az évben, télen jelent meg, tehát idén karácsonykor lesz három éve, hogy regényeket írok.

2. A nemrég megjelent könyved, a  Frigg Rokkája már a harmadik sorozatod. Mi adta hozzá az ötletet?
Imádom a vikingeket, és úgy általában, az északi népeket, a skandináv mitológiát- és történelmet, és különösen Norvégiát. Régóta érett bennem egy történet, ami ezeken a varázslatos tájakon játszódik majd, és betekintést enged ebbe a világba. Ehhez jött a rockzene és a gitározás, ami az írás mellett a másik nagy szerelem az életemben (mármint tárgyi szinten J ). Tizenhárom éves voltam, amikor megkaptam életem első gitárját, egy fekete, akusztikus gitárt. Ő volt a legjobb barátom. J Amikor csak tehettem, visszavonultam a szobámba, és pengettem, dalokat írtam, énekeltem. Most, hogy Frigg rokkájában igazi rockzenészekkel dolgozhatok együtt, üdítő élmény dalokat írni nekik. Most tartok a 4. kötetnél, és lassan a 22. dalnál járok, amik persze, leírva verseknek tűnnek (ha nagyvonalúan nézzük, hiszen nem vagyok költő). J


3. Hány kötetesre tervezed a sorozatot? Van olyan szereplő, aki nem a szíved csücske?
Még nem látom pontosan, hány kötetes lesz a Frigg rokkája, de öt-hat biztosan, hiszen a negyedik részt írom, és egyre gyarapodnak a szereplők és a bonyodalmak...
Minden szereplőt szeretek, a rosszakat is, hiszen őket én teszem rosszá... ha úgy vesszük, igaziból én vagyok rossz.

4. Két gyermek anyukája vagy, és hihetetlen tempóban írsz. Hogy van minderre energiád? Esküszöm csodállak érte.
Azt hiszem, az írással szerencsém van. Hihetetlenül gyorsan, és vakon írok, így voltaképp könnyű. Mindig is grafomán voltam, már gyerekkoromban is, amikor iskolai táborban nyaraltam, míg a többiek képeslapot, én nyolcoldalas leveleket írtam a szüleimnek.
Imádok írni, talán ez a titok nyitja, ráadásul nem az ihlet vezérel, hanem csak úgy jön, magától. Ha géphez ülök, írok, és pont. Bármikor, bárhol, bármiről. Ez az életem. Persze, ez nem jelenti azt, hogy nem vagyok fáradt, hiszen legtöbbször éjszakába/hajnalba nyúlón írok, és másnap kelnem kell, hogy a gyerekeket öltöztessem, reggelit készítsek, és óvodába/iskolába vigyem őket, ha álmos vagyok, ha nem. Most, hogy már a kisebbik lányom is ovis lesz, több időm lesz itthon, így pihenni is többet tudok majd éjszaka.

5. Mi az, ami a leginkább hiányozna a modern világból, ha a vikingek korában élnél?
Az ügyelet. J Érted, akkoriban mit kezdtél volna, ha kilyukad a fogad? Ha vakbélgyulladást kapsz, vagy veszélyeztetett terhes leszel, aki csak császárral tud szülni? Azokban az időkben az emberek simán belehaltak egy tüdőgyulladásba, és nem volt segítség. Az északi népek skorbuttól szenvedtek, mivel a téli, hideg hónapokban sokszor éheztek, és nem jutottak elég zöldséghez, gyümölcshöz, ahogy a jószágaik sem. Kemény teleket éltek, és összességében, nehéz életük volt – az optimista életszemléletük és a zajos, irigylésreméltóan vagány mulatságaik ellenére. J
De nekem a könyvek és az internet világa is hiányzott volna, és egy csomó élelmiszer, amit akkoriban nem ismertek: a paprika, paradicsom, rizs, kukorica, spárga, brokkoli, miegymás. No, és az alapvető higiéniai eszközök: fogkefe, fogkrém, wc papír, tampon... ha már nevén nevezzük a gyereket. J

6. Ha az eddig megjelent regényeidből választhatnál, kinek a bőrébe bújnál és miért?
Sonjáéba, mert akkor egy kis időre rockzenész lehetnék, és hétvégente a bátyámékkal, Alex bárjában zenélhetnék. J Az ő, kettejük kapcsolata nagyon kedves a szívemnek, ahogy Sonja és a többi zenész barátsága is. Szívesen tölteném velük az időmet, pláne, Norvégiában, egy meseszép tó partján, az erdő mélyén. Ugyan, melyikünk ne vágyna erre? J

7. Melyik sorozatod világában élnél szívesen?
Az Összetört Glóriákéban. J Elijahék gyönyörű tájakon járnak, csupa-csupa misztikummal, varázslattal, titkokkal és rémségekkel körülvéve. Velük nap mint nap történnek csodák, és persze, hátborzongató horrorok is, de ettől olyan színes és izgalmas az életük. No, és akkor igazi angyalok közt lehetnék. Rajongok értük, így tűzön-vízen keresztülmennék velük. J


8. Mikor jelenik meg a következő Frigg rokkája? Mesélsz róla egy kicsit?
2016. tavaszán jelenik meg a következő a Frigg rokkája II., és ha a kiadó is egyetért ezzel, talán a III. rész is, de ezt már nem én döntöm el.
A második rész nem olyan kalandos, mint az első, lévén, hogy egy helyszínen, és egy időben folytatódik  történet, mégis, annyi családi viszály, véres összecsapások, mocskos ármánykodás vár a szereplőimre, hogy csak győzzétek majd kapkodni a fejeteket... J A harmadik kötet majd megint két helyszínen játszódik, a negyedikben pedig néhány szereplő a jövőbe, vagyis a mi időnkbe utazik majd... Rengeteg új karakter lesz, gyűlölhetőek, szerethetőek egyaránt, sőt, lesz egy olyan férfi is, akit egyszerre fogtok utálni és lesztek belé szerelmesek. Vágytam egy igazi, pszichopata karakterre, és megszületett! J

Köszönöm az interjút!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése