2017. november 20., hétfő

Kalapos Éva Egy Új élet

KALAPOS ÉVA
EGY ÚJ ÉLET (D.A.C. 1)

Fülszöveg
Unatkozol? Magányos vagy? Vagy csak egyszerűen úgy érzed, az életed egy irtó nagy káosz? Így van ezzel a 16 éves Fellegi Flóra is, aki egy budapesti lakóparkban él elfoglalt apjával és idegesítő öccsével. Kevés barátja van, a pasizásban tapasztalatlan, egyedül a filmekért rajong mániákusan. Amikor azonban megismeri a kicsit fura, de nagyon vagány Zsanit, az élete fenekestül felfordul, és világossá válik az is, hogy idővel minden titokra fény derül…
Lépj be te is a D.A.C. világába, és éld át velünk a kalandokat! Barátság, szerelem, család, problémák és megoldások – D.A.C.!

Messze nem én vagyok a célközönség (leheletnyivel idősebb vagyok), de az Szjg után vágytam valami sulis történetre. Szerintem ez a könyv is attól jó, hogy teljesen hétköznapi, viszont van benne komolyság. Már az első mondatból éreztem, hogy itt mindenkinek van valami problémája, és bevallom ezek tetszettek igazán. A háttérben meghúzódó bajoktól tűntek valósnak a karakterek, bár ebben a részben még keveset tudtam meg róluk, de mivel egy sorozatról van szó, azt hiszem nem is kell azonnal minden információt az olvasó tudtára adni.
Az SzJG-ben a szórakoztatásé volt a főszerep, azért vettem a kezembe , hogy jókat nevessek, ebben a könyvben a szerző komoly problémákkal foglalkozik, mint például fiatalkori bulémia illetve a drogproblémák. Ráadásul Flóra sokszor nem a dolgok szenvedő alanyaként, hanem csupán szemlélőként van jelen.
Igen, a D.A.C.-nak nincs semmi világmegváltó célja, de szerintem egy közösségben már az is szuper dolog, ha páran megfogadják, hogy kiállnak egymásért, bármekkora bajba is kerüljenek. Minden osztályba kéne egy ilyen közösség, mert kincs, ha az embernek van kikhez fordulni. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése