2018. november 12., hétfő

Sommer Cukrászda

Helyileg: Lövölde tér és Hollán Ernő utca
Online: sommer-cukraszda.hu

Még a  férjem vitt el oda, és emlékszem már legelőször beleszerettem a helybe. Ki tudja, talán mert megbújik a belvárosban, vagy talán mert isteni a süti, és ha az ember odamegy nem zargatják. Vagy mindez együtt. Mági nem tudom.

A cukrászda oldalán ízelítőt kaphatunk a kínálatból, és bár az árakat nem találjuk, azért érdemes körbenézni, hátha kitaláljuk mit ennénk szívesen, míg odaérünk (bár nekem sosem sikerült. Van például egy cukorbetegeknek készült kávés tortta - a pontos nevét sajnos nem tudom - amit hónapok óta szeretnék megkóstolni, de vagy épp nincs, mikor ott vagyok, vagy egyszerűen mást kívánok meg).

Az ajtón belépve azonnal körbeölel a hamisítatlan cukrászda illat, aztán máris törheti is a fejét az ember mit enne szívesen. Az elmúlt években sokféle süteményt kipróbáltam, de a döntés sosem egyszerű, hiszen a kínálat folyton változik (répatorta, pisztáciás krémes, flódni, túrós papucs – ami frissen valami isteni! – és még sorolhatnám, de írás közben ezek jutottak eszembe).
Akkor is találtok nektek való süteményt,, ha cukorbetegek vagytok, esetleg diétáztok. 
  Télen különféle ízesített marcipánból készült szaloncukrokból válogathatunk, nyáron fagylaltot kínálnak helyette (ami szintén megér egy próbát, hiszen aminek gyümölcsösnek kell lennie, valóban az is).
Kávét is ihattok, ha kedvetek tartja, alap italokból válogathattok, amikre szintén képtelen lennék rosszat mondani. Erősek, de nem kellemetlenül kerserű utóízzel. Tökéletes párost alkotnak egy szelet süteménnyel.

Ami az árakat illeti, egy espresso 300 körül mozog, süteményt 400 Ft alatt nem igen talál az ember, de ha figyelembe vesszük, hogy minden helyben készül, szerintem abszolút megéri. A fagyi sem drágább, mint máshol, Júniusban voltam utoljára, akkor 240 Ft volt egy gombóc.

Miután kiválasztottuk mit szeretnénk, a lépcsőn felfelé menet beleshetünk a műhelybe, ahol ez a sok finomság készül. Mikor először jártam ott, ez számomra teljesen új volt, hiszen ide a legtöbb helyen még furólag sem nyerhetünk bepillantást.
  A galérián kényelmesen el lehet férni, az asztalok nincsenek túl közel egymáshoz, és a székek is kényelmesek, s ez valljuk be, nem utolsó szempont.

Az eladók nagyon kedvesek, a választásnál, nem sürgetnek és nem is hajítanak ki, hiába tölt ott az ember esetleg több időt.
Tapasztalatból mondom, írtam már ott több mint egy órát egy szelet narancsos – csokis torta társaságában.

Ha ajándékötletet kerestek, lehetőségetek nyílik ajándékutalványt venni a cukrászdában, ami szerintem nagyon jó ötlet. Adtam már én is ajándékba, és jó választásnak bizonyult.

Itt kóstoltam életemben először flódnit, ettem akkora linzert, mint a tenyerem. S még ha az árak a szokottnál magasabbak is, akinek felkeltette ez a kis bejegyzés a kíváncsiságát bátran próbálja ki, aztán mondja el kommentben a véleményét!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése