2018. augusztus 9., csütörtök

Kalapos Éva Éretté Nyilvánítva

KALAPOS ÉVA
ÉRETTÉ NYILVÁNÍTVA (D.A.C. 6)
Fülszöveg
… és a kis csapat előtt az élet …

A D.A.C. története a végéhez ér, de előtte még Flórának és barátainak komoly döntéseket kell hozniuk a jövőjükkel kapcsolatban. Egyetem vagy munka? Mennyit ér a szerelem és a barátság, mennyit a saját célok? Megoldható-e, hogy egyszerre legyen minden a miénk?

Az idők változnak, egyvalami viszont soha: Flóra, Zsani, Ági, Ákos, Ginny, Dani és a többiek, a D.A.C. csapata vállvetve küzd az akadályok ellen, sok nevetéssel, sírással és rengeteg szeretettel.

Egy sorozat utolsó része (akár könyvről, akár filmről beszélünk) keserédes, teljesen mindegy hányadszorra olvassa/látja az ember.

Másodszorra kezdtem a kötetet, és igen, belém mart az érzés (ismét), hogy nem lesz több rész.
Sokszor leírtam már, s most megteszem újra. Imádom ezeket a könyveket, mert "ifjúsági" ugyan, emellett viszont okos. A szereplők a olyan szituációkba kerverednek, amely a valós életben is megesik, szórakoztató, mégis konoly, ha a helyzet úgy kívánja.

Ebben a részben sincs ez másként. Mint a cím is mutattja, Flóráékat éretté nyilvánítják. Ám sokmindenen kell keresztülmennik míg odáig eljutnak. Balul elsült szilveszterrel (ami Flora szüleinek jobban sikerült, mint a lánynak), Bubával (aki szigoróan Kornél!)
Akkor sem lenne egyszerű a történet, ha "csupán" a továbbtanulásról lenne szó, ám ebből rengeteg konfliktus adódik, a D.A.C. tagjainak nem csak egymással de a szüleikkel is meg kell küzdeniük.

 Személy szerint már rég túl vagyok rajta, de máig emlékszem rá, mennyire nehéz volt. Úgy fogtam fel, mint Flóra, hogy ez egy életre szóló választás, amit később megmásítani katasztrófa.
Szerencsésnek tartom azokat, akiknek határozott elképzelésük van arról, mihez akarnak kezdeni.

Bármit is terveztek vágjatok bele! Ha lemondtok róla se tegyétek véglegesen. Lehet most nem sikerült, de évek állnak előttetek, és tanulni sosem késő!

Nem éreztem, hogy lenne konkrét lezárása a történetnek, vagyis oké, értem, hogy nem lesz több rész, de az utolsó mondatok olvasása után hiába fogytak el a lapok, Flóráék története folytatódik, hiszen egyetemre mennek, és hasonlók.
Szívesen olvasnék azért még egy részt, kíváncsi vagyok, mi lesz velük pár év múlva.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése