2019. január 3., csütörtök

Kávékalandok - SemiramiS

Helyszín: SemiramiS
Helyileg: Lurdy Ház és EuroCenter
Online:http://www.semiramiskave.hu


Egy esküvő másnapján, hazafele menet, borzalmasan hiányoltuk a kávéadagunkat. Férjem ajánlatát elfogadva a Lurdy felé vettük az irányt, pontosabban annak az étterem része felé.
Ott található a Semiramis Kávézó, amiből összesen – ha jól tudom -  kettő van a városban (a másik az Eurocenterben található).

Az egész hely lényegében egy pult ahol rendelni tudtok, illetve, néhány szék, de persze mivel egy plázáról van szó, bárhová leülhettek, ahol helyet találtok.
Mikor felvetette a férjem, hogy oda menjünk, majd hozzátette, írhatnék róla, nem értettem miért. Elmondás alapján nem tűnt túl érdekesnek a hely, ötletem sem volt, mire számítsak.

Aztán továbbfűzte a mondandóját, én pedig rájöttem, erről a helyről írnom kell.
Egy szokványos kávézóban, egyszerű a helyzet. Odamész, kiválasztod az itallapról, mit szeretnél, a pultnál megrendeled (esetleg megkérdezik, ismered-e az italt, s ha nem akkor készségesen mondanak róla pár szót, hogy mégis tudd, mit készült éppen meginni).

Itt viszont kicsit izgalmasabb a rendelés folyamata. Persze az eleje ugyanaz, odamész, kitalálod, mit szeretnél inni. Aztán jön a furcsaság!

Már odaérve feltűntek a pult jobb oldalánál álló zsákok, mindegyikük tele különböző helyekről származó, más –más pörkölésű kávébabbal. Basszus hosszú percekig tudtam volna őket nézni, szaglászni, bele akartam túrni a zsákokba (ami persze tilos)! Annyira más volt így látni, nem pedig otthon kibontani a boltban vásárolt szemes kávét.  Teljesen bezsongtam a gondolattól, hogy akkor most ebből lesz nekünk kávé?

Miután elmondtuk mit innánk (hosszúkávét és cappuchinot) a barista elmondta, a kért italt mely kávékból érdemes elkészíteni. Mondanom sem kell, találomra választottunk, de ettől csak még izgalmasabb volt az egész.

 Egy kis plusz, hogy a kávéba, ha szeretnétek, szirupot is kérhettek. Más helyeken ez a lehetőség csak akkor él, ha latte-t iszik az ember, meg is lepődtem, hogy itt nincs ilyesféle kikötés.
Téli fűszeres szirupot választottam, ami annyiból bizonyult nem épp jó választásnak, hogy az alma édes íze elnyomta a kávét, viszont, feleslegesen féltem attól, hogy így csak valami édes vacak lesz az italom. Karácsony íze volt, hozta magával a hangulatot is, hiába volt még csak Október.


Ennél is jobb, hogy ha szeretnétek, többféle kávébabból is összeállíthattok magatoknak egy italt, megalkotva így magatoknak a tökéletes kávét!

Abszolút érdemes többször visszamenni, mindig mást kóstolni, szívből ajánlom mindenkinek!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése