2018. október 18., csütörtök

Tavi Kata Nyitótánc

TAVI KATA
NYITÓTÁNC (SULIJEGYZETK 1)
fülszöveg
Lilla imád táncolni, ezért alig várja az új gimit a tánccsoporttal, az új barátnőket, no meg a helyes fiúkat. 
Csakhogy a szomszédba költözött nyáron a leghelyesebb srác, akit valaha látott… a kosaras Krisztián, aki úgy fest, mint egy rockisten. 
A szülei szerint valaha ők barátok voltak, de akkor miért olyan elutasító Krisztián?

Mi zajlik a kosárcsapatban, miért marják egymást a fiúk, hol nyíltan, hol burkoltan? Tényleg a tehetség számít?

Mi történik a lányok között? Hogyan lehet barátságból csatározás, szeretetből irigység és gyűlölet? Forrong a lánycsapat!

Lilla nagyszájúan lavíroz az iskola nyüzsgő életében, barátságok és szerelmek között. Szurkol a meccseken, szenved a feleltetések alatt, és hol pörögve, hol valami másra vágyva éli a középiskolások mindennapi, ám mozgalmas életét. 
Vajon rátalál a boldogság?

Négy év, négy kötet. Kezdjük az elsővel!
A borító több okból többedszeri olvasás után sem a kedvencem. Lilla a képen barna hajú, a könyben viszont vörös. Kriszitán haja ebben a részben hosszú. Á, hagyjuk! Úgysem ez a lényeg.

Lilla azért kedvenc, mert neki a gimi nem azt jelenti, hogy majd a végére kibújik a csigaházból. Helyette végig olyan lesz amilyennek itt megismerjük. Nagyszájú, mindenbe orrát beleütős, de mindekez ellenére szerethető.
Persze ő is szenved a matekkal, (mint mindenki, köztük én is) mégsem éreztem sablonnak, talán a személyisége ellensúlyozta ezt a vonását. 
Visszahúzódó karakternek ott volt Gréta, aki iszonyú ügyesen rajzolt, de ő sem inkább az a szerencsételn fajta, inkább csak csöndes. Mellette Lilla még két barántőt szerez. Flórát és Jázmint. 
A D.A.C. könyvekkel ellentétben itt nincs semmiféle szövetség  a lányok között, egyszerűen egymás mögé ülnek az osztályban.

Tetszett a Duna - parti művészeti suli, viszont sosem futottam bele föld felett lebegő művészlelkekkel. Bár nem is tudom miért számítottam volna ilyesmire, viszont furcsa gondolat volt. Illetve sokkal inkább sztereotípia. Egyébként menő suli a sok évközi programjával és a profiljával. Nem tudom  a valóságban létezik e ehhez hasolnló intézmény, de szívesen jártam volna egy ilyen helyre.
Lilla nem véletelnül jelentekzik ebbe az iskolába, hiszen táncos, ami szerintem menő. Ennél fogva, a kötet tele van zenékkel, amiket ITT meghallgathattok!

Jöjjenek a fiúk!
Kriszitán, Ákos, Márk és Kristóf. Nektek ki lett a kedvencetek? Én nem tudnék választani.
Előbbi a szomszéd srác (tényleg Lilla szomszédja) ami klisének tűnhet, valahol mégsem. Legalábbis nekem. Talán mert Havaisék éppen visszaköltöztek Pestre. Nincs ebben semmi, sőt később, adódik még kellemetlen pillanat abból, hogy ők ketten szomszédok.
A többi fiú pedig a későbbi kötetekben kap nagyobb szerepet.

Hiába ez is "csak megint egy iskolás sztori" egyáltalán nem volt unalmas. Ha a D.A.C -ra azt mondtam okos, ez kapja a szórakoztató cimkét (az SZJG pedig  az "úttörőt").
Egyformán szerettem az ikolában történteket és Lilla gondolatait olvasni. Annyira tújgondolja néha a dolgokat! (Ha ismersz és ezt olvasod, ne szólj, be! Igen pont én tettem szóvá, aki ebben még Lillánál is rosszabb vagyok). Viszont mindíg eljön az a pont, ahol cseelkszik, jól vagy rosszul, ez majd kiderül.

Flóra viselkedése, öszntén meglepett. Nem maga az "átalakulás" volt a baj, hanem hogy hirtelen, minden magyarázat nélkül jött. Új "barátnő" is képbe került, Szabina. Maradjunk vele kapcsolatban az agresszív és veszélyes jelzőknél.
Szerintetek mi állhat egy ilyen hirtelen változás hátterében?

A lezárásról annyit mondanék, ha a célközönség része lennék, kiakadtam volna, hogy te jó ég! Mivel idősebb vagyok, annyit mondok, te jó ég ebből mi lesz?

Egyébként bajban voltam ezzel az értékeléssel. Sokáig úgy terveztem egyben írok mind a négy kötetről, mint az SZJG estében, végül mégis külön bejegyzést szánok a köteteknek, és persze a zenék is felkerülnek majd!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése