2018. március 20., kedd

Ashley Carrigan Interjú


Régóta szerettem volna feltenni néhány kérdést a szerzőnek, s most végre sikerült! Fogadjátok szeretettel!

Miért kezdtél el írni?
Rengeteget olvastam, sokat, sokfélét és éppen akkor kifogytam az engem érdeklő témájú könyvekből. Így nekiültem és elkezdtem írni egyet. Aztán csak alakult és alakult a történet, míg végül összeállt egy könyvbe. De akkoriban még szó nem volt róla, hogy valakinek megmutatom.

Mennyi idő alatt készül el egy regényed?
A romantikus műfajú könyveimet 3 hónap alatt írom meg. A paranormális, akció és misztikus regényeim több időt vesznek igénybe, mert ott komolyabb a kihívás. Az Igézők első kötetét kilenc hónapig írtam, ez volt eddig a rekord, a másodikat hat hónapig. Sokban függ, hogy mennyi időm jut erre a munkára. Az utóbbi években már nincs lazsálás, nincs szabadidő, kemény időbeosztás van. Tudatosan kell beosztanom az időmet az írásra és napi elfoglaltságot jelent.

Miért döntöttél az írói álnév mellett?
Mivel sorban paranormális vonalon írtam az első könyveimet, és van belőlük tizenkettő ilyen témájú, nem volt kérdés, hogy írói álnév szükséges hozzá. Egyik kiadó vezetője is elsőre ezt tanácsolta. Csak az utóbbi években nyitottam a romantikus műfaj felé, de a név már marad. Mindannyian tudjuk azt is, hogy a trollokban bővelkedő társadalomban szükség is van erre. A civil életet teljesen elkülönítem.

Számtalan történet és szereplő van mögötted. Kik állnak hozzád a legközelebb?
Tényleg nagyon sokan vannak. Jó kis banda jönne össze, ha mondjuk, bulit csapnék nekik. A legtöbbet a Morwen sorozat szereplőivel dolgoztam, így ők állnak hozzám a legközelebb. A nyolckötetes sorozat főszereplője Morwen. Ő mindig velem lesz. Az új szereplőim közül is sokakat kedvelek. Általában mindig az éppen a favorit, aki éppen a legújabb regényem szereplője.

Átadsz valamit magadból a szereplőidnek? Van olyan, aki hasonlít rád valamiben?
Ez óhatatlanul így van, noha nem szándékos és nem is örülök neki. A szereplőim kedvesebbek, lágyabbak nálam és többet tipródnak egy problémán, mint én tenném. Ismét Morwent említem, akit a romantikus műfajú könyveim olvasói nem ismernek. Benne azt hiszem, elég sok van belőlem. Így sikerült. Nála élesebben kitűnik pár vonás. Ami talán nem is csoda, hiszen sok időt töltöttünk együtt.
De sem az Árnyjátékos, sem az Ikrek hava szereplői nem hordoznak belőlem semmit.

Honnan jött az Árnyjátékos ötlete?
A sok férfi domináns regény és film mellett érdekelt, milyen lenne, ha fordított felállásban kezdenénk egy sztorit. Mi volna, ha a pasas lenne, akinek fizet egy nő a boldog órákért? A többi már nagyon gyorsan jött magától.

Nick vagy Jaromír?
Külsőleg Nick, jellemében Jaromír.
Ez a lengyel medve egy pöttyet nagyobb szerephez jutott, mint terveztem. Ha jobban belegondolok, van a figurájában fantázia és kraft, hogy akár kaphatna egy külön sztorit. Ki tudja…?

Az Ikrek hava hangulatát tekintve különbözik a korábbiaktól, szerintem sokkal nyugodtabb. Más volt írni is, mint az előzőket?
Valóban különbözik. Lassúbb. Hajlamos vagyok pattogósabb, feszítettebb tempójú történeteket írni. Javarészt eddig ilyenek voltak. Itt nem rohantunk sehová. Nem ugranak a szereplők az első harminc oldalon egymásra, hogy indokolatlanul szex jelenetekbe torkolljon a cselekmény átlag húsz oldalaként. Ez a könyv felnőtteknek szól, felnőttekről. A problémáik, a bizonytalanságuk és a hibáik valósak. Nem volt más megírni.

Gillian és Skylar egyaránt erős női karakterek. Tudatosan formáltad őket ilyenné, vagy egyszerűen így alakult? 
Mindig minden történetemben erősek a karakterek. A férfiak is. Nincs olyan, hogy egyszerűen alakuljon valami.  Nem szeretek csetlő-botló figurákkal dolgozni, az nem az én világom. Ha egy szereplőm idegesítő, hibákat követ el, vagy butaságokat csinál, az szándékosan van úgy. Némely olvasók ezt nehezen értik meg, hogy amint az életben sem tökéletes senki, úgy a könyveimben sem. Nagyon, de nagyon dög unalmas volna a sztori és az élet is. Ha nem lenne konfliktus, akkor pároldalas novella lenne, sekélyes happy end-del. Az irritáló figuráknak az a feladatuk, hogy érzelmeket és indulatokat váltsanak ki. Ha ez összejött, akkor célt értem el.

Van példaképed? 
Nem nevesítek, de csupa olyan emberek, akik önerőből iszonyat kitartással, alázattal és sok munkával elértek valamit.

Többnyire fantasy műfajban alkotsz. Keményebb dió egy hétköznapibb történet megírása?
Sokkal érdekesebb és nagyobb kihívás. Mert jóval több fantáziát és alkotói munkát kell beletenni, ha neked kell megteremtened egy világot: társadalmi berendezkedést, politikai harcokat, lényeket, állatvilágot, környezetet, vagy akár ruhaviseleteket, ételeket, járműveket. Nekem örök kedvenc marad.

Mesélnél a készülő regényedről a Viharkirályról? Őszinte leszek, már a blogodon közzétett részletek alapján belopta magát a szívembe!
Most még nem mondhatok róla szinte semmit. Két dolog biztos: romantikus műfaj, némi akcióval. Ez nem lesz lassú… Valamint az, hogy leadtam az anyagot.

Köszönöm a válaszokat!
Én köszönöm a kérdéseket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése