2018. január 22., hétfő

Belvárosi Parkok és a fejemben lévő zűrzavar

Életem első magyar könyves élménye, Böszörményi Gyula nevéhez fűződik, pontosabban a  Rémálom könyvek trilógiájához.
  Ez volt az első olyan olvasmányom, amiben felfedeztem, hogy a szerző létező helyszíneket írt bele a regénybe. Fel is ébredt bennem a kíváncsiság rögtön Vajon ezek a helyek, milyenek lehetnek a valóságban? (Később csupán a Megyeri temetőbe jutottunk el páran, de ez most mellékes).
Másrészt rájöttem, hogy Jé, lehet létező helyeket használni, nem kell mindent kitalálni húú!! Mennyivel egyszerűbb olyasvalamivel dolgozni, amit akár néhány óra tömegközön való zötykölődés árán megnézhetek a saját szememmel.

  A Másviág sorozatnál, főleg az első részben igyekszem létező helyekről írni, ilyen például a Flying Bird Tea House.
Ez a bejegyzés is egy ilyen helyről szól majd, pontosabban kettőről!

Mi jut eszetekbe a belvárosról? Zaj, szmog és zsúfoltság? Mert nekem igen. Azt hittem Budapest nem áll semmi másból. Tévedtem, de jó nagyot.  Léteznek zöld területek, sokszor elrejtve, két háztömb között...

A Két Világ című regényemben egy ilyen parkban beszélget Lívia és……az a bizonyos férfi.

"Körbenéztem, s akkor vettem észre, hogy a belvárosban megbúvó parkok egyike előtt állunk. Sosem jártam még ilyen helyen. A betondzsungel közepén egyszer csak eltűnik az egyhangú épületek sora, és ott áll egy szépen rendezett park.
- Zárva van! – mutattam a kapura csavarozott táblára, mely szerint a hely csupán napkeltétől, napnyugtáig áll nyitva."

 Egész pontosan a Honvéd Téren.

Berecz Valter fotója







Virágok, fák, padok és csend….Kivéve amikor gyerekek rohangálnak, vagy visítva száguldanak biciklin. Mert hogy itt játszótér is van, és még sok minden más.
Berecz Valter Fotója

„Pár perc sétára, Lipótváros szívében található a Honvéd tér, ahol a rengeteg pad mellett asztalok, foci- és kosárlabdapálya és szabadtéri kondipark is található. Akárhányszor jártunk itt, mindig rendezettnek tűnt, már csak ezért is ajánljuk.” (Budapest.24.hu/)

Berecz Valter fotója
Minden szépsége ellenére, a történetbe mégsem tudtam beleilleszteni.
Bevallom az  én fejemben egy másik helyszín él, ha erről az ominózus jelenetről van szó.

A Károlyi-kert

„A Károlyi-kert közpark Budapest V. kerületében. A Belváros legrégibb ebben a funkciójában megmaradt kertje, valamint a kevés magyarországi palotakert között a legjobban dokumentált.” (Wikipedia)

Czimmy fotója
Forrás Wikipedia
Hujber Tünde fotója
forrás Wikipedia
„A parknak – a palota felőli kettőn kívül – öt bejárata van, de csak négy használatban. Két bekerített játszótér, külön homokozóval a gyerekeknek, van szökőkút, jelentős méretű gyepfelület az évszaknak megfelelő virágokkal, egy árnyas részen sakkozóhely. A park stílusa ötvözi a barokk korra utaló mértanias és az angolkertre emlékeztető kialakítást kanyargós sétányokkal. Felszerelései közé tartozik egy vasútikocsi-szerű illemhely és egy ivókút is. A Károlyi-kertben különleges növények már nem díszlenek, de itt található az ország egyik legidősebb fehér eperfája” (Wikipedia)

Mint leírásból kiderül, itt is van ugyan játszótér, mégis úgy érzetem jobban passzolt a jelenethez. Talán mert az előbb említett Honvéd Térnél nagyobb területű, zegzugosabb. Vagy mert itt előbb jártam, mint a korábban említett parkban.
Vagy egyszerűen csak azért mert, ahogyan Líviának,  nekem is meghatározó pillanat színhelyéül szolgált.
Hujber Tünde fotója
forrás Wikipedia

Persze nem csak ez a két park létezik Pesten.
6 pesti park, ahova bármikor elvonulhatsz
Titkos kertek Budapesten

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése