2019. április 12., péntek

Istók Anna Éhes felhő a napot

ISTÓK ANNA
ÉHES FELHŐ A NAPOT
fülszöveg
Nóra életében hatalmas törés volt; otthagyta az egyetemet, és két évig Londonban dolgozott pincérnőként. Ám most az apja infarktusa miatt haza kell térnie, szembenézni a múlttal, és egy fájó szerelem emlékével. 
De mi történt pontosan a testvére, Zsóka halála körül? 
Miért bukkan fel újra és újra Csongor, a vonzó sógor? 
Ha mélyek a sebek, akkor is van bűnbocsánat? 
Míg Nóra lépésről lépésre halad a múlt megismerésében, lassan kialakul benne az elképzelés a saját jövőjét illetően is: szenvedélyévé válik a főzés. 
A zamatos, pikáns ételek megálmodása közepette Nóra érzelmei egyre magasabb lángon forrnak. 
Vajon sikerül-e élete főművét kifőznie: a saját boldogságát? 
Lélektani kaland és ínycsiklandozó gasztroregény a nehéz szerelem ösvényein járóknak.

Ezt a könyvet még Eszes Rita Rókatündérjével együtt vásároltam, úgy, hogy a borító már korábban megfogott. Részletesebben annyit mondanék róla, hogy imádom, ráadásul jobban vonzott, mint maga a történet (megjegyzem ritkán veszek meg egy könyvet azért mert tetszett a borítója, pláne hirtelen felindulásból).
Fogalmam sem volt mire számítsak. Fülszöveg alapján azt hittem a Csongor szál erősebb lesz, jobban mondva, Nóra valahogy sziruposabb stílusban epekedik majd a férfi iránt. Nagyjából az egész könyvet csöpögősebbnek hittem, mint ami valójában.

Romantika helyett rengeteg gondolkodnivalót kaptam, és nem utolsó sorban recepteket!
Nóra gasztronómia iránti szenvedélye sugárzott a lapokról!
Minden fejezet egy étel vagy ital címét viseli, amik persze el is készülnek a könyvben, ez adott neki egy kis gasztroregény beütést.

 Közben pedig ott van lány saját  démonaival való küzdelme. 
A legmaradandóbb rész az volt, mikor arról beszélt, évekbe vagy évtizedekbe telik legyőzni a rossz beidegződéseinket, persze mindent tudatosan kell csinálni, ami csak még nehezebbé teszi. Sokan érzik át mennyire igazak ezek a szavak.
Lassan, lépésről lépésre megtalálja a saját útját, szenvedélyét, a helyet, ahol végre jólérzi magát és kiteljesedhet.
Mindezek mellett, Zsóka gondolatait is megismerjük, ami sokat hozzáad a történethez, hogy kerekebb legyen, és bizony sokszor megmentett attól, hogy felilndultásgból vonjak le téves következtetéseket. Azok a részek, néha csak csavartak egyet a sízvemen.
Bár be kelll vallanom, azért rá is haragudtam, nem volt tisztességes Csongorral és szerintem egy ponton már magával sem. Mindkettejüket tönkretette, azért, hogy megfeleljen a szülei elvárásainak, és mert félt a konfliktusoktól. Hogy retteghet valaki ennyire a konfliktusoktól? Bizonyos értelemben nagyon is megértem őt, másfelől dühít a viselkedése. Önzőnek tűnik.

Negatív karakterkénkt az anyát tudnám említetni, persze biztos szerette a gyerekeit, egyszerűen csak, mintha a saját gondolkodását, értékrendjét próbálta volna rajuk erőltetni.
Szívesen beleláttam volna a gondolataiba, sőt azt kívánom, bárcsak Csongorból is többet kaptam volna.


Szóval ahogy láthattátok, a történet a lassú, lelki folyamatokra koncentrál, aki szereti az ilyet annak bártran ajánlom (a végén meg hátha kedvet kap a főzéshez is).
Ha össze kellene foglalnom az egész egy gondolkodós, "magamratalálós" keserédes olvasmány volt, ami úgy érzem pont jókor talált rám.
Minden sorát imádtam! Köszönöm!

1 megjegyzés:

  1. Szia. Annyira örülök, hogy tetszik a borító. Mindkét könyvnek en terveztem. Sokat jelent, hogy borito alapján dontottél a vasarvás mellett. ♥️

    VálaszTörlés