2018. április 30., hétfő

"Amerikai vagy magyar helyszín?"

Az első szárnypróbálgatásom Londonban játszódott, s amennyire emlékszem valamelyest kutattam utána de közel sem eléggé. Úgy gondoltam, mivel sosem jártam ott, ezzel megmagyarázhatom minden pontatlanságom. Azt hiszem eléggé rosszul gondoltam, bár ezt akkoriban senki sem tette szóvá.

Aztán jött Montreal, amiről szintén alig tudtam valamit, így ami belekerült a következő történetbe, többnyire filmekből vagy könyvekből származott. Itt jobban érdekelt maga a történet, mint a helyszín, és igyekeztem általánosságokról írni. Iskola, hotel, kórház, gondoltam, ha az általam leírt különbözik a valóditól, úgysem szólnak.

Az Összetörve című regényem eredetileg szintén Amerikában játszódott. Utánanéztem aminek csak tudtam,, itt már próbáltam alaposabb munkát végezni, de közel sem sikerült. Ennek ellenére, úgy éreztem jó helyen vannak a karaktereim.
Később, egy levelezőtársam miután elolvasta, azt tanácsolta helyezzem át hazai környezetbe mert sokkal ütősebb lenne.
Belegondoltam, és  rájöttem, igaza volt. Így hát vettem egy nagy levegőt és három hét alatt átírtam azt a 200 oldalt. Sokkal jobb lett.

Ezután rákaptam a magyar helyekre. Elkezdtem olyan környezetbe helyezni a szereplőimet amit ismerek, vagy ha még nem, meglegyen a lehetősem rá, hogy elmenjek és megénzzem. A Minden Összedől például abban a kisvárosban játszódik ahol most is élek, és annak környékén, szóval ebben az esetben nem volt nehéz dolgom a helyszínt illetően.

Azt hiszem, eleinte azért döntöttem külföldi helyszínek mellett mert azok voltak a menők.  Mindenhol azt láttam, akkoriban kevés magyar szerzőt olvastam. Vagy ki tudja! Az is lehet, egyszerűen csak lusta voltam rendesen utánanézni dolgoknak, mert nem fogtam fel, mennyit is számít a jól felépített helyszín.

Nehéz dolgom van a Másvilággal, mert egy részről Lívia sok olyan helyre eljut a mi világunkban, ahol én nem jártam, és valószínűleg nem is fogok, akár Magyarországon, aká azon túl. Arról a bizonyos "másik világról" nem is beszélve (de ezt majd a fantasy-val foglalkozó fejezetben boncolgatom inkább).

Korábbi hibáimat kiküszöbölve, elmélyedek az Internet bugyraiban, hogy amit csak lehet valóságűen ábrázoljak. A bakancslistám pedig bővült néhány olyan tétellel, ahol Lívia is megfordul az Két Világban. Például a New York Kávéház és  az UFO étterem Pozsonyban (a városban sem jártam soha, de a történet miatt utánaolvastam, és megtetszett). Viszont! Az abszolut Mission Impossible az Operabál, mert oda azátn sosem jutok be (az Operaházban viszont vannak vezetett túrák, szóval ezt a tételt félig kipipálhatom majd).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése