2024. szeptember 9., hétfő

Monos Anett Szenvedélyes hadviselés

 MONOS ANETT

SZENVEDÉLYES HADVISELÉS (GYŰLÖLLEK SZERETNI 1.)

fülszöveg

Besztercy Bálint bokszedző, az egyéjszakás, fájdalommentes kapcsolatok híve. És jól érzi magát a bőrében. Egészen addig, amíg egyik napról a másikra a nyakába nem szakad az edzőterem vezetése, és veszélybe nem kerül a megélhetése. Ezért kényszerű döntést hoz: felad egy hirdetést, hogy lakótársat keres. Ám a lány, aki a hirdetésre jelentkezik, összekuszálja Bálint életét. Pont, ahogy nyolc évvel ezelőtt.

Petrás Adri egy bántalmazó kapcsolatból menekül Budapest túlfelére, egy olcsó albérlet és a biztonság reményében. A nyolcadik kerületben azonban egykori ellenségével, Bálinttal találja szemben magát. Ismét a táncba menekül, hátha megnyugvásra talál. Pont, ahogy nyolc évvel ezelőtt.

Két ellenség.

Egy közös lakás.

Régen osztálytársak.

Most lakótársak.

Fojtó múlt.

Vágytól terhes jelen.

Mi történik, ha két szenvedélyes, makacs, tűzről pattant ember egy légtérbe kerül? Garantált az apokalipszis.

A borító nem az én stílusom valamiért jobban örültem volna ha természetesebb kinézete van például modellek vannak a képen. Valahogy komolytalannak tűnt volna a könyv számomra ebben a köntösben.

Viszont! Konkrétan abban a pillanatban beleszerettem a történetbe mikor Adri és Bálint a lakás folyosóján találkoznak és ott állnak döbbenten egymással szemben. Rögtön arra gondoltam, hogy na ez szép menet lesz 🙂

Adri rohadt kemény dolgokon ment keresztül, és basszus iszonyat bátor karakter! Erős csaj, igazi kis tigris. Közel éreztem magamhoz, a fejlődését pedig élvezet volt olvasni.

Bálint szintén kemény utat járt be, de az ő mumusa a csaj mellett az anyja. Szóval ő akkor kezdett el érdekelni igazán, mikor utóbbi a képbe került. Nem mondom, felkeltette a figyelmem férfiként, de valamiért elsiklottam testi adottságai felett. Jobban lekötött mit művel Adrival és mi játszódik le benne.

Kemény múltjuk van, de vajon ez indok e mindarra amit iskolásként egymással tettek? Durva dolgok voltak meg kell hagyni. Nem is csoda, hogy nyomot hagytak egymásban. Külön élmény volt figyelni, hogyan bogozzák ki a múlt szálait felnőtt fejjel indokot adnak az akkori tetteikre.

Egyszerre küzdöttek egymással és magukkal. Mindezt nehezítette az apró nyolcadik kerületi albérlet.

Imádtam, hogy pesti, hogy a "nyócker" hangulata áradt a lapokról, a kerületben járva pedig akarva akaratlanul eszembe jutott a történet. 

Valahogy egyensúlyban vannak a dolgok a flörtölés a kettejük gyógyulása a múlt sebeiből. Se nem nyálasan romantikus se nem erotikus. Inkább hétköznapi a szó legjobb értelmében. Egy pillanatra sem ülte le a történet, vitt magával elejétől a végéig. Nem éreztem, hogy hemzsegne a felesleges mondatoktól, leírásoktól. Éppen annyit mutatott meg a szerző, hogy olvasóként kiegészítve a számomra tökéletes helyszínt kapjam meg.

Mellékszereplők közül kiemelném Tomát akiről szívesen tudnék meg többet illetve Lenke nénit akihez  egy számomra megható jelenet kötődik amire egyáltalán nem számítottam. Örültem, hogy a morgós vénasszonyról kiderült, hogy ő is csupán egy magányos idős nő, aki törődésre és társaságra vágyik. Őt is árnyalta a szerző, megindokolta miért piszkálja állandóban Bálintot és Adrit. 

Fontos téma az önvédelem oktatása illetve ha valaki bármilyen küzdősportot tanul. Úgy gondolom ez kétélű fegyver. Egyaránt múlik azon aki tanulja és aki tanítja. Felelősséggel jár, amit Bálint nagyszerűen át is érez. Ez az egész nem az agresszióra megy ki, hanem hogy úgy érezd meg tudod védeni magad, ha úgy hozza a sors.

Kedvenc részem egyértelműen Bálint nagyszüleinél töltött idő. Egy olyan karácsonyt én is szívesen átélnék. Itt most elsősorban a hangulatot értem, azt a városból kiszakadt nyugalmat, ami semmihez sem fogható. Mikor annyira csend van, hogy szinte hallod a hóesést.

Kíváncsian néztem, hogyan kerültetik egymást a karakterek, de ugye ezt nem lehet a végtelenségig művelni. Egyszer minden a felszínre kerül és  szembe kell nézned a tetteiddel és azoknak a következményével, akár akarod akár nem.

Adri és Bálint is robbantak ami újabb meglepő fordulatot hozott a könyvben. Amire viszont végképp nem számítottam az Vivi meséje Adri rémálma után. Illetve a rám gyakorolt hatása hogy potyogtak tőle a könnyeim. 

A másik hogy  Bálint is kerülte az anyját aztán egy ponton nem menekülhetett előle. Piszok kíváncsi vagyok hogyan alakul kettejük kapcsolata a későbbiekben, de azt már most leszögezem, hogy mindketten bátrak voltak mert végül nyitottak egymás felé.

Ugyanez a helyzet Adrival és Bálinttal akiknek végül le kellett ülniük megbeszélni mindent amit egymással tettek. Persze csak miután a lány szembe került Petivel aki elől kezdettől fogva menekült. Kemény jelenet volt. Sajnos a valóságban is megtörténnek ilyenek. Bármit lát az utcán az ember, előbb veszi kézbe a mobilját, mint hogy segítsen, és ez piszkosul elszomorító.

Peti az egyetlen velejéig negatív karakter nem bántam volna ha 8 napon túl gyógyuló sérülést szenved.

Rajta kívül senkit nem raknék negatív skatulyába. Még Bálint anyját és Adri apját sem, igazából az ő történetükre is kíváncsi lennék. Remélem a mellékszereplők később több teret kapnak. 

Aki pedig azt hiszi, a vége egy szirupos romantikus izé, hát téved! Adri ugyanis az álma megvalósítását választja. Szerintetek jól döntött? Hogy végül másik nagy szerelmét a táncot választotta?

Olyanoknak ajánlom, akik szeretik a komolyabb témákat érintő, mégis szórakoztató magyar regényeket.

Borító 3/5

Történet 5 /5. Pörgött egyensúlyban volt és a karakterek is végig hűek voltak magukhoz. 

Imádtam 😊

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése