2018. július 30., hétfő

Él e még a könyv? - egy youtuber válaszol #1

Sziasztok!
A címben említett témát már én is körbejártam egy korábbi posztban, most viszont a Beférek a bőröndbe? vloggerét Lacit faggattam.

Mit jelent számodra az olvasás?
Olvasás közben nem gondolok a gondjaimra, így egyfelől kikapcsol, másfelől elvisz egy olyan világba, aminek a képeid te rakod össze a fejedben abból, amit olvasol. Ezért lehet, hogy ugyanaz a könyv mást és mást jelent mindenkinek.

Melyik volt az a könyv, ami az olvasáshoz való viszonyodat meghatározta?
Én már kiskorom óta nagyon sokat olvasok, de szerintem az egyik legmeghatározóbb könyv – nem csak nekem, hanem a generációmnak – a Harry Potter, ami egy egész nemzedéket vett rá az olvasásra. Nem lehetünk elég hálásak az írónőnek.

Melyik áll közelebb hozzád, magyar vagy világirodalom?
Leginkább a világirodalom.

Szórakoztató vagy szépirodalom?
Határozottan a szórakoztató.

Mi a véleményed a könyv megjelenési formáiról? (E-book, nyomtatott és hangos könyv)
A nyomtatott könyv egy olyan dolog, aminek a technológiai fejlődés ellenére sem szabad eltűnnie. Az e-book zseniális találmány, főleg nekem, aki nagyon sokat utazik és olvas, de így nem kell huszonöt könyvet magammal cipelnem. A hangoskönyv is bevált nekem, kiváltképp monoton munkavégzés közben.

Mennyire tekinthető bocsánatos bűnnek a digitális könyvletöltés?
Ha bűn akkor én is bűnös vagyok!

Szerinted a mai világban van-e létjogosultsága a könyvnek?
A könyvnek mindig van és mindig legyen létjogosultsága, és nagyon fontos hogy már gyerekkortól elkezdve sokat olvassunk. Többek között így tanulunk meg helyesen írni, és kiterjeszti a gondolkodásunk.

Mostanság számos kötet kapcsán rendeznek könyvbemutatót. Mi a véleményed az eseményről? Vettél-e már részt ilyenen?
Nem igazán vettem részt ilyenen de jó ötlet, az író megérdemli hogy a munkájával elbüszkélkedjen az olvasók előtt.

Köszönöm a válaszokat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése