2018. május 7., hétfő

Hogyan fest az elegánsan beküldött regény?


Ebben a számos tippet kapunk arra, hogyan  írjunk egy pályázatra megfelelő bemutatkozást, vagy szinopszist. Mire figyeljünk, a regény formáját illetően (maradjunk a Times New Roman 12 –es nél)

Bevallom, kínomban csak fogtam a fejem, a viszontlátott hibáim miatt.

Például…a szaggatottság... amiről ezek után igyekszem leszokni.
Emellett szokásom az éppen aktuális írásom ajánlani valakinek, most viszont azt olvastam, hogy az ilyesmi csak szerkesztés után kerül bele a könyvbe. Mondjuk a blogra azt az egy mondatot sosem tettem ki, de az eredeti szöveges dokumentumban mindíg szerepelt.
„Ne írjuk oda  a végére, hogy vége. Ha a szerkesztő nem jött rá, már régen rossz.” Még egy probléma, mert én bizony mindig odaírom, pedig ha valaki hát én tudom, mikor van vége egy regényemnek.

 Ez most csak néhány szösszenet volt, de esküszöm úgy érzem, ez volt az eddigi leghasznosabb fejezet, amit olvastam. Az elolvasása után rájöttem miért nem jutott tovább a regényem mikor beküldtem az egyik Aranymosásra. A sok apró hiba miatt, persze a történeten sem ártott volna csiszolni,  de akkoriban  jelentkezésem egy hirtelen döntés eredménye lett, nem pedig egy átgondolt folyamat eredménye.

A másik dolog, amit kiemelnék! Végre tisztában vagyok azzal a bizonyos központozással!

"- Párbeszédnél kell írásjelet tenni a gondolatjel előtt? – kérdezte tanácstalanul a szerző.
- Kijelentő mondat után nem kell – felelte a szerkesztő. –Kérdőnél és felszólítónál viszont mindig szükséges.
- Kijelentő mondat után is kell, ha önálló mondat jön. – A korrektor felsóhajtott és levette a szeméről a borogatást. – Látszik, hogy én gürizek.
- Mi az, hogy gürizel? Nem szeretem a szlenget – morogta  a szerkesztő-, de párbeszédben elnézem.”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése